onsdag 25 juli 2012

ÄNTLIGEN!!!!

så har solen hittat hit! dessutom har den kommit lägligt då jag är lite ledig nu innan det är dags för lite jobb i helgen...

annars har det inte hänt så mycket, har jobbat och jobbat lite till :P haft besök av päronen, syrran å min lilla underbara systerdotter, har även haft besök av hela p:s familj :)

vädret har knappast tillåtit så mycket när man kommit hem på kvällen så vi har mest softat och umgåtts då vi ses en liten stund på morgonen innan det är dags för jobb...

var en sväng i malmö förra fredagen och kollade läget vid västra hamnen och köpte en möbel till lägenheten...

idag var jag och fixade det sista med balkongen (hoppas jag), då vi (okej jag) råkade komma ihåg fel mått till vår stora kruka och sen de två el tre veckorna som passerat sen vi köpte fel så har vi inte hunnit/orkat ta tag i det hela... men idag så var jag å fixade en ny innerkruka till krukan så nu hoppas jag att den ska passa, vilket den ska då krukan enligt anvisning är 90 cm och själva krukan den ska vara i är 106 cm lång... lite nya blommor/växter ska planteras och lite omplantering ska nog ske i de gamla krukorna eller rättare sagt lite påfyllning av jord :P tomaterna börjar äntligen ta sig efter 1,5 dygn med sol så snart kan vi nog äta en eller två av dom :)

nää nu är det dags att ta tag i tvätten som ligger och väntar på att komma till sin rätta plats :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar