måndag 2 juli 2012

låt mig få presentera...

... agda 87, shit va kroppen tar stryk under en flytt... men nu är det värsta med flytten över, även om en del saker återstår och en del kartonger väntar på oss hos p:s föräldrar... vi har jobbat på som jag vet inte vad sen i fredags, vi har varvat uppackning av saker med att åka och måla våra kommande balkongsaker och skrivbord hos p:s föräldrar, en del saker börjar bli klara där så snart är det hemleverans på det med :) förrådet i källaren har fyllts på med en massa saker, lite tacksam över att det är ett relativt stort förråd då en massa saker ska ner där :P 

flytten gick bra, även om ösregnet från helvetet mötte oss på varierande ställen i skånelandet, för min del kom det i närheten av kristianstad och det bara fortsatte att ösa ner, fan jävla skit tänkte jag ett par gånger, sen ringde p och sa att målaren/vaktmästaren fortfarande var kvar och målade i lägenheten, inte riktigt det man vill höra när man ska flytta in där :P hittade utan problem och vägbeskrivning till lägenheten och väl där åkte vi vidare för inhandling av välbehövlig föda :) efter vi hade ätit så hade det slutat regna, jippie, och måleriet var i princip klart och det var bara att lasta in en miljard saker i lägenheten :P 

diskmaskinen är jag tacksam över för den har hjälpt mig att vara en klon, dvs kunna diska samtidigt som jag packat upp nåt annat i en annan del av lägenheten :) 

igår tyckte jag att vi skulle kolla p:s jobbschema så att det verkligen var den dag han trodde som han skulle börja jobba på, loggade in och kikade och där stod det att han skulle börja jobba imon (läs idag) KUL!!! eller inte, detta gör att jag själv får lov att pilla, organisera och omorganisera en stor del idag, dessutom ska jag bekanta mig med spisen och försöka hinna handla lite saker som vi lyckats glömma bort varje gång vi varit och handlat...

nej dags att ta tag i denna dag med, har iofs redan gjort några vändor ner till källaren innan frukosten, men hur som är det dags att börja med kökets organisation mm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar