måndag 22 mars 2010

måndag

va ett tag sen jag skrev, men har vart en massa saker på g som har gått i första hand...

paruppgiften går smort å är typ klar, ska fixa det sista med den imon sen ska den redovisas på onsdag...

i torsdags begav jag mig hemåt då pluttisen fyllde hela 20 år i lördags å skulle ha kalas ;) var snäll å körde henne till gråbo för att lämna lite saker till en eventuell arbetsgivare och på vägen hem hände det, jag blev stoppad av farbror blå! det tog nästan 5 år innan det hände men nu har jag iaf genomfört en blåskontroll med en skrattandes syster i baksätet, gick galant och inga problem där inte å fick snällt åka igen :)

i fredags blev jag brutalt väckt av min syster vid 8.30 då nån skulle komma å slammsuga nere på toan så det va bara att gå upp å vänta in gubben... han kom till slut å självklart började han ställa massa frågor som jag inte kunde svara på så det va bara att ringa till pappa å kolla upp allt, rätt komiskt då pappa sa att det bara va att visa honom vart problemet var haha eller hur!? sen va det iaf dags att besöka jobbet, skulle träffa anna å då det va avtackning för en gammal jobbarkompis tyckte hon att jag skulle komma lite tidigare så det gjorde jag... fick även träffa min nya chef och sen bar det av ner till stan för lite shopping å fika å tjöt ;) hehe rätt skönt att sitta å snacka av sig om allt möjligt som hänt sen sist :)

i lördags var det då dags för pluttens stora dag, å jag hade tänkt att vara snäll å ge henne frukost på sängen... detta misslyckdes lite då hon gick upp tidigt så tidigt att sconesen ja bakat inte va riktigt klara, men de uppskattades iaf... sen fick man en miljon uppdrag som vanligt rätt kul att mamma säger att det finns ingredienser till en dubbel sats av tomat & löksalladen så jag började göra dubbelsats av dressingen upptäcker sedan att hon inte har tomater så det räcker så det va bara att bege sig till kvantum å handla lite... gjorde klart salladen å sen fixade iordning mig å lite av paketen... fick sedan äran att slå in ytterligare 2 paket... sen kom släkten å kalaset va i fullgång :) presenterna uppskattades även om boken kanske inte va sååå rolig att få så har den ett litet budskap ;) hehe ... även mamma verkade uppskatta sin present, hon fyller inte än på ett tag men kan inte medverka på hennes födelesedag så hon fick snällt en present redan nu ;) hehe å andra sidan fick jag med mig ett påskägg hem å uppmaningen att INTE öppna det förräns påsk så nu ligger det i skafferiet å väntar :)

söndagen började tidigt den med, käkade frukost fixade lite med olika saker å sen var det dags att bege sig hemåt då det va träning på kvällen å jag va tvungen att handla å fixa käk innan dess... under träningen blåste det sjukt mycket, det regnade och i slutet så snöade det lite... detta väder jag blir tokig...

idag har det vart lugnt sov länge vilket va välbehövligt å har plockat lite i lägenheten å tvättat lite å pluggat lite å lite annat smått å gott... fördelen med att sova länge är att man inte blir drabbad av vattenavstängningen som sker varje måndag mellan kl 7-9... nä dags att fixa lite med annat ett tag nu

1 kommentar:

  1. tack för en jätte fin present och för "all städning"
    kram mamma

    SvaraRadera