fredag 11 september 2009

en minnesvärd dag

ja denna dag är för evigt förknippad med två tråkheter, world trade center 9/11 och mordet på anna lindh. har kollat runt lite i på olika sidor idag och visst nämns dessa två händelser men inte lika mycket som tidigare år...

jag minns mycket väl var jag var båda gångerna jag hörde nyheterna om vad som hade hänt denna dag 01 och 02, wtc fick jag höra om i väntan på spårvagnen från skolan och anna lindh hörde jag om på spårvagnen på väg till skolan, eller märkte att folk reagerade starkt på något (lyssnade som vanligt på mp3:n på väg till skolan) och när jag kom fram till skolan försökte jag kolla på nätet vad som hade hänt, men alla sidor var överbelastade till slut fick jag nyheten om att hon hade avlidit... alla lektioner ställdes in denna dag och istället kom ingrid segersted wiberg till skolan och pratade om hur hon såg på det som hade hänt och en massa annat, ingrid är lätt världens coolaste tant jag menar hon är ju över 90 år gammal och då var hon ännu klar i skallen...

idag har jag städat och nu är det lite renare än vanligt :P hehe väntar på att freddy ska höra av sig så jag kan åka å hämta henne å köpa lasagneplattorna till dagens middag med... teddy är på väg neråt och är här om cirkus tre timmar :) galet länge sen vi sågs, fast dock inte lika galet länge sen om man jämför med de andra i la familia som inte sett henne sen i mars/april...

party la familia style i helgen :P allt annat vore ju fel ;) hehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar