söndag 8 mars 2009

helgen

i fredags var jag först i skolan sen hem å slappa lite innan det var dags att bege sig till lagmötet, fick reda på lite om den kommande säsongen å även att lördagens träningsmatch var inställd, lite tråkigt men antagligen det bästa beslutet ändå, vi har verkligen inte råd med fler skador... efter själva mötesdelen och lite pizza så var det dags att skoja till det lite så vi delade upp oss i två lag och spelade med vilda gester, riktigt kul var det och självklart så vann mitt lag :)

lördagen gjorde jag verkligen inte ett jota, hade massor att göra men pallade helt enkelt inte med att göra nåt, va en riktig skitdag.. inte vart det bättre av att det inte var något bra alls på teve, riktigt illa... men som tur va hade jag en film som jag lånat av teddy som jag kollade på, walk the line den va faktiskt bra har hört massa bra om filmen och den levde upp till det :P pratade med mamma med, hon vill tydligen att jag ska ta mitt ansvar å vara kattvakt under påsk, hmm vi får väl se med tanke på vad som brukar hända när jag är ensam med de två busfröna.. de blir som två smådjävular och gör saker som jag verkligen inte tycker är det minsta roligt, som att ta in möss och typ spy lite överallt i huset, USCH, och detta händer endast då jag är helt ensam med dom och resten av familjen är miltals bort å inte kan komma till undsättning...

idag har jag tagit tag i kragen, hann hänga ut sängkläderna på vädring innan det började vräka ner snö, bytte sängkläder, städade lägenheten, diskade, lagade mat, begav mig till sista brottningsträningen och hoppas att min rygg inte strejkar imon har inte kännt av den på hela veckan, inte ens under och efter träningen i onsdags... mobilen verkligen spelade mig ett spratt förrut, inte kul alls.. den hängde sig under samtal med syster och det hände ingenting vilken knapp jag än tryckte på, tillslut så fick jag den omstartad och en syster som inte uppskattade att man la på mitt under samtal, men hallååååå INTE mitt fel!! har ju haft telefonen i en månad...

imon är det tvättning i ottan, pluggande och vad det ser ut som nu promenad med teddy, sen blir det la lite hockey en stund på teven imon :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar