tisdag 31 mars 2009

kursstart :)

japp idag började kursen som jag har sett fram emot sen termins starten - litteratur :) älskar att läsa och efter dagens föreläsning är jag sjukt peppad inför denna kurs :) var dock lite skeptisk med tanke på att den som är kursansvarig är den enda lärare på högskolan som har lyckats att få mig att somna under en föreläsning! men det gick hur bra som helst idag, även om man var som en zombie, sömn har vart lite överskattat de senaste dagarna...

nu är det ingen föreläsning förräns nästa vecka, och jag har redan lyckats att bli rastlös... men det finns massor att göra, men idag tänker jag bara låta allt vara...

imon är det dags att byta däck på gamla bettan, tur att man får lite hjälp med att lasta in de gamla däcken i bilen ;) och även lite sällskap vid däckbytet :) mycket tacksamt!

surfat runt lite idag och var inne på skolverkets sida för att se om de hade några nya utlandstjänster upplagda... å det hade dom... skolan som jag helst av allt vill jobba på söker lärare MEN man ska ha minst 5 års arbetserfarenhet plus att de inte sökte nån lärare inom den åldersgrupp som jag utbildar mig till... men drömma kan man :) en dag hoppas jag att jag får chansen att jobba på svenska skolan någonstans i världen!

frida du är bäst! :)

1 kommentar:

  1. tack, men just nu känner jag mig som världens sämsta.

    SvaraRadera