lördag 28 mars 2009

miniweekend

japp... i fredags efter skolan begav jag mig med hjälp av gamla bettan söderut mot växjö.. skulle ner till syster å hälsa på och mamma å pappa joinade med :) riktigt trevligt var det även om det var rätt så kyligt under natten, trodde att jag skulle frysa ihjäl men överlevde :P syrrans kille/sambo hjälpte mig med datan så nu är den uppdaterad med lite saker så att det ska gå smidigare att använda den även fast den lever sitt egna lilla liv...

när man kör bil, speciellt på en av sveriges tråkigaste vägar rv 30, så spelas det musik å sjungs till.. måste ju ha nåt att roa mig med :P men läser även alla skyltar för att se om man kan hitta nåt konstigt namn på nåt ställe... fanns en hel del såna ut med vägen.. eller vad sägs om sanden, bråt, lädja, berg, föreberg, håknahult, söndra, udden, äskekärr, spinkmålen och åkaköp?? haha

nu är det fotboll på teve, förstår inte alls hur lagerbäck tänker när han tar ut startelvan och undrar samtidigt när han ska ge med sig å stiga ner från sin post som förbundskapten... visserligen är det några unga killar som har fått förtroende från start idag, vilket är väldigt överraskande men att ha herr nilsson som back när han egentligen är mittfältare är fortfarande en gåta.. jag menar det finns ju en massa bra killar som behärskar och ÄR backar i vanliga fall men NEJ de ska inte få chansen alls... men men ingen herr z idag, iaf nåt att glädja sig åt ;)

hoppas att ni inte glömmer att ställa fram klockan en timma inatt! :)

imon är det dags för match :)

var en duktig flicka och släckte alla lampor förrut under earth hour, dock inte smart att lägga mobilen i köket som självklart skulle ringa mitt under allt, och det var en del hinder att ta sig förbi då jag bara ställt alla påsar å väskor i hallen och dessutom hade dammsugaren ute i köket, rena undret att man inte slog ihjäl sig :P

nä nu blir det fotboll :)

oj glömde ju skriva en av de roligare sakerna som hänt i helgen.. vi var på väg i bilen ner till stan i växjö när syrrans sambo läser en skylt om outlet för vad han trodde var godis, men jag påpekade att det stod goods men ingen verkade lyssna... så på väg tillbaka från stan så skulle vi ju självklart stanna till där och vem hade rätt?? jo jag så klart, var ju inte alls outlet med godis utan med goods, dvs en jädrans massa möbler :D hahahaahahha

2 kommentarer:

  1. tack för en illsamman utan godis på outlet
    mamma o pappa

    SvaraRadera
  2. Hallå du låg i vardagsrummet där det låg minst fyra filtar till. Om man fryser får man fixa det själv när det finns fler filtar. O du e ju bara dum att du erkände att det var kallt här :P Hahah!! Tack för helgen iaf :) Ska gå o handla goods sen tror jag ;) Puss o kram Josefin

    SvaraRadera