onsdag 18 mars 2009

vår?

ja det kan man fråga sig, andra dagen i rad med strålande sol och idag slapp man även stormbyarna som var hemska igår...

har börjat cykla till skolan denna vecka, känns i röven och lite andra ställen men det är bara att vänja sig... cykeln lever sitt egna lilla liv och växlar lite när den känner för det, oftast i uppförsbacke och då till en trögare växel vilket inte uppskattas... kedjehopp har även skett, men det är man ju grym på att fixa så det är nemas problemas ;) värre är det med att fylla på luft i däcken, något som jag va grym på förra året då det krävdes luftpåfyllning varje dag!! men nu har de bytt system på den mack där jag brukade fylla på luft och det slutade med att jag lyckades att släppa ur all luft som fanns i däcket, inte så kul.. som tur va fanns det två snälla gubbar som hjälpte mig :)

promenad med freddy igår med och under promenaden kom vi på att vi skulle våldgästa teddy... haha va sååå jäkla roligt att göra, då freddy har extra nyckel klampade vi bara in när hon va i full färd med att dammsuga och förvånad blev hon :) sen var det nån, INTE jag, som fick för sig att vi skulle prova på yoga.. gick la relativt bra för min del med tanke på att jag hade jeans på mig å de andra två mjukisbyxor, var inte så himlans lätt att göra "viga" yoga rörelser i jeans! varpå vi alla 3 tydligen har fått stämpeln viga som kylskåp... hmm

hockey i måndags, kul att skellefteå vann mindre kul att timrå förlorade... fick frågan i skolan på vilket lag av frölunda å hv jag skulle hålla på, svaret är ju självklart pest eller kolera? jag håller på domaren... skiter egentligen vilket av de lagen som går vidare till final, är väldigt opatriotisk på den fronten... hoppas att skellefteå vinner över färjestad nu bara så att nåt kul händer :)

mamma fick sin present igår, tror att den uppskattades... den lär behövas, men de lär väl göra bort sig i vilket fall som helst... men nu kan de ju iaf slå upp vissa ord och lära sig dem :) Birra lär iaf pappa komma långt på ;)

skola imon, redovisning, undra hur vår lärare kommer att reagera på vår redovisningsform... den är ju helt klart annorlunda :) haha ibland undrar jag verkligen vart ifrån folk får sina idéer :)

var å tränade idag, skönt fram tills det började strula lite men det SKA gå över!! that's it!

just det har än så länge när jag cyklat inte lyckats att göra nåt idiotiskt dumt :) men vem vet dagen kommer la snarare än vad jag tror... men man lär sig på sina misstag!!

1 kommentar:

  1. hallo
    rövontet går över det är bara att gilla läget.känner mig trygg med ett nytt lexikon lättare att shoppa runt nu kram mamma

    SvaraRadera