måndag 2 mars 2009

uppdatering

japp det var ju ett tag sen man bloggade lite :P

fredagen började med att jag åkte till skolan i tron om att jag började 8 men tji fick jag började inte förrän 8.30, men å andra sidan fick vi sluta 30 min tidigare så det gjorde inte så värst mycket... skyndade mig hemåt för att packa ner det sista, diska och vattna blommor, sen bar det av "hemåt"... hämtade syrran på skolan å åkte sedan hem och lastade ur packningen.. käkade lite sen lunch för att sedan åka och handla med mamma på kvantum hemma, inte så kul på en fredag eftermiddag, efter handlingen bar det av ner till centrum för ett besök på bolaget, då lerum fortfarande är en aningens efter har de än idag kassabetjäning.. detta resulterar i att det är låååååång väntetid för att få handla, men snart ska det bli ändring... efter detta bar det av till hallen och dumpa lite grejer för att sedan styra kosan mot götet för att hämta upp pappa, blev guidad tur runt på det nya kontoret, lite spännande då jag inte hade sett lokalerna än...

lördagen spenderades i stan för att shoppa lite, alla affärer finns ju inte i jkpg typiskt nog, sen bar det av till frölunda kulturhus å handbolls match, gick inte så bra trots lovande första halvlek sen gick luften ur killarna... lite shopping inne på frölunda torg med håll i er: två dukar!! fick ju lite skäll av morsan när de var här då min vanliga duk inte riktigt höll måttet då man drar ut extra skivorna...sedan ett kort stopp på allum med å sen bar det av hem igen... slappa lite å käkade mat innan det var dags att skjutsa syrran till norsesund av alla ställen, mitt ute i ingenstans och nån (antagligen jag själv denna gång) hade vart å vridit bort helljuset igen, men nu vet jag ju hur man fixar det, då samma sak hände innan jul och jag fick köra ihållandes spaken i 5 km på en slingrig väg...

söndagen hade jag å anna bestämt träff, och när jag står å väntar på henne på drottningtorget dyker två jobbarkompisar upp... kul att se lite chockade ansikten :P undrade lite vad jag gjorde där hehe... sen vart det galini för mig å anna som vanligt, vår tradition sen ett bra tag tillbaka...sen hem å bort till hallen å kolla lite på handboll för att sedan ta det lugnt resten av kvällen...

idag har jag tagit det lugnt, kört syrran till skolan, slappat, busat med katterna, diskat eller rättare sagt satt igång diskmaskinen :P, packat å fixat lite käk... fick med mig en hel del grejer hem som alltid så har man mer packning med sig hem än dit..få se sen om skrivaren vill fungera.. nej nu ska jag återgå till soffan innan det blir sängen, är ju skola imon...

1 kommentar:

  1. Rena rama paradiset låter det som! Shoppa. Ta mig fan du som är så snål. Vad var det för dukar då? Får man se kort?! När ska du komma hit o köra mig/oss? Puss Josefin

    SvaraRadera