torsdag 29 januari 2009

torsdag so far

ja det var ju föreläsning kl 8 på schemat idag så det var ju bara att pallra sig upp ur sängen när klockan ringde, men var extremt trött.... flöt på som vanligt i skolan, läraren svävade ut som vanligt och lite sexistiska grejer dök som vanligt upp, vad vore en svenskgrammatikföreläsning utan detta?!? lite dumt att hon håller på att hoppa fram och tillbaka hela tiden mellan olika saker, påminner mycket om min data&webbdesign lärare på gymnasiet, man får liksom inte riktigt grepp på allt när hon gör på detta vis... jonas sa ju de fina ord man INTE vill höra när man är trött, du ser lite trött ut! Tack, eller inte, du om nån borde ju veta vad som sker här ute på onsdagskvällar/nätter, det går inte att sova!

en liten sketunge till elev på ljungarumsskolan tyckte att det var en bra idé att slänga ett föremål mot bussen och självklart mot den ruta där jag satt, tur att det inte hände nåt, IDIOT! appropå idioter idag är det dags för sveriges sämsta bilförare igen, och det måste ju bara vara nån från jönköping med där, folk här är EXTREMT DÅLIGA på att köra bil och detta är sant, tyvärr... dock inte jag!

igår gjorde jag dagens gärning då min granne som är utbytesstudent behövde lite hjälp med att förstå lite svenska på nätet, och det kan inte vara lätt för dem att göra något helt nytt på ett helt främmande språk, försökte iaf vara så pedagogisk som möjligt, hoppas att hon förstod....

dags att plugga lite innan det ska iväg å shoppas inför lördagen

4 kommentarer:

  1. Du har tagit dig vatten över huvudet, du må kanske inte vara Jönköpings sämsta bilförare men Göteborgs sämsta. Har bildbevis! Puss /Josefin

    SvaraRadera
  2. du jag läser iaf hastighetsskyltarna vilket folket här inte gör

    SvaraRadera
  3. du inte platsa i det programmet? du kör ju som en biltjuv!!!!

    SvaraRadera
  4. Haha Sara du läser inga skyltar!!! Så Frida det är därför hon kör som en biltjuv :) Tro mig jag var med när allt det där hände med kellogspaketet och körkortet! /Josefin

    SvaraRadera